Анотація до навчальної програми
Оскільки в 9-му класі учні завершили вивчення всіх мовних рівнів, курс української мови в закладах передвищої фахової освіти має узагальнювальний характер.
Навчальний матеріал згруповано за нормами сучасної української літературної мови, оволодіння якими важливе для кожної освіченої людини (лексична, орфоепічна, орфографічна, морфологічна, синтаксична, пунктуаційна, стилістична).
Важливе місце у програмі відведено вивченню основ
риторики, адже риторика – це не лише теорія і практика досконалого мовлення,
переконливого, гарного, доцільного, ефективного, це насамперед учення про
мовленнєве виховання особистості.
Під час вивчення мовних тем акцентовано не на
розпізнаванні, класифікуванні мовних явищ чи мовних розборах, а на правилах
використання мовних одиниць в усному мовленні й на письмі, зокрема труднощах слововжитку, складних випадках правопису, нормах
узгодження мовних одиниць, культурі слова.
Основну частину програми структуровано у вигляді
таблиці, яка охоплює такі елементи: 1) очікувані результати навчальної
діяльності; 2) кількість годин на вивчення теми; 3) змiст навчального матерiалу.
Розділ «Критерії оцінювання навчальних досягнень» містить перелік мовленнєвих і мовних умінь і навичок, які передбачено сформувати у здобувачів освіти під час вивчення предмета.