Особливості створення корпоративних сайтів\порталів
Бриф - це свого роду анкета, за допомогою якої Ви зможете відобразити свої вимоги і побажання до сайту, який Ви хочете замовити. Заповнивши бриф, Ви не лише зайвий раз проаналізуєте майбутній проект, але і чітко уявлятимете собі його остаточний вид, визначити вартість робіт і час їх виконання. Якісно заповнений бриф - економить масу часу, що витрачається, як правило, на узгодженні деталей.
Приступаючи до роботи над корпоративним сайтом, спеціаліст повинен визначити:
- Аудиторії, з якими здійснюватиметься комунікація.
- Цілі і завдання базисного суб'єкта PR по відношенню до кожної з цих аудиторій.
В якості відправної точки для визначення цільових груп громадськості можна узяти базову модель, яка виглядає таким чином :
- Клієнти
- Партнери
- Акціонери
- Внутрішня громадськість
- Потенційні працівники
- Представники ЗМІ
Говорячи про особливості бізнесу, необхідно звернути увагу, до якої з його сфер відноситься базисний суб'єкт: B2B (business - to - business) або B2C (business - to - customer).
Для компаній сегменту B2B важливу роль грає надійність потенційного партнера, його ділова репутація, крім того, рішення про початок співпраці приймається колективно, декількома фахівцями (як правило, це фахівці з профілю діяльності, фінансисти і топ-менеджмент/вище керівництво). Тому для цього сегменту клієнти будуть однією з аудиторій корпоративного сайту.
У сегменті B2C інформація про компанію-виробника практично не грає ніякої ролі. Покупець комунікує з брендом, торговою маркою, і частенько навіть не знає назви компанії-виробника. У цьому сегменті для інформування покупців і стимулювання збуту використовуються не корпоративні, а що продають або промо-сайтb.
Структура корпоративного сайту
Як правило, корпоративний сайт включає наступні розділи:
1. Про компанію
- Місія
- Новини
- Структура
- Люди
- Кар'єра (іноді виділяється в окремий розділ)
- Контакти
2. Продукти (послуги)
3. Ціни
4. Партнерам
5. Акціонерам
6. Прес-центр
7. Портфоліо/успішні проекти.
8. Додаткові елементи (фото і відео-галереї і так далі).
Розробка дизайну сторінок корпоративного сайту розпочинається із створення макетів основних типів сторінок. Цей макет в схемному виді представляє розташування на сторінці основних елементів :
- "шапка"
- меню
- допоміжне меню
- основна інформація
- додаткова інформація
- додаткові елементи навігації
- "підвал".
Як правило, у сайтів 2 і більше типів сторінок. Традиційно виділяють: головну сторінку і сторінки другого рівня. До типів сторінок можна також віднести новини (як правило, вона відрізняється від звичайної сторінки другого рівня), галереї, форми зворотного зв'язку, контакти. У макетах сторінок, окрім визначення місця розташування основних елементів, зображається макет основного змісту (співвідношення і розташування тексту і ілюстрацій, заголовки, лідер-абзац і інше). Макетуванню має бути приділена особлива увага - корпоративний сайт в першу чергу має бути зручним для користувача.
При розробці макету головної сторінки необхідно:
- Визначити, які аудиторії потрапляють на сайт через головну сторінку і виявити типові завдання цих аудиторій (наприклад, клієнти банку, швидше за все, шукатимуть інформацію про найближче відділення або адреси банкоматів)
- Визначити, яка інформація цікавить аудиторію в першу чергу (продовжуючи приклад з клієнтами банку, можна припустити, що типовими завданнями також є: отримання інформації про нові послуги, звертання до служби підтримки і інші. Завдання розробника сайту - визначити пріоритетні завдання і винести їх на головну сторінку)
- Визначити, яким чином відбувається ідентифікація користувачем потрібного йому розділу :
== Через назву аудиторії (наприклад, розділ для інвесторів називається "інвесторам")
== Через назву типових завдань (наприклад, розділ для інвесторів називається "Вигідні інвестиції" або "стабільність компанії)
== Через назву інформації, яка знаходиться в розділі (наприклад, розділ для інвесторів називається "Фінансові звіти").
Важливо пам'ятати, що у користувачів існують різні стратегії поведінки на незнайомих ресурсах:
- По елементах меню (пошук інформації, виходячи з пунктів меню). Такий користувач ніколи не знайде сторінку, якщо вона явно не вказана в основному або додатковому меню
- По елементах меню і внутрішніх посиланнях (вважає за краще використати внутрішньотекстові посилання, оскільки не завжди розуміє логіку угрупування елементів меню). Цей користувач може знайти навіть "забуту" сторінку на сайті, якщо посилання на неї випадково залишилося десь в тексті.
- Пошукова стратегія (використання вбудованого пошуку). Такий користувач вважає за краще не витрачати час і використовує вбудований пошук по сайту.
Очевидно, що для того, щоб сайт був максимально зручним для більшості користувачів, треба передбачити:
- Чітку рубрикацію в основному і додатковому меню. Найбільш важлива інформація має бути явно вказана в пунктах меню.
- Наявність системи внутрішньотекстових посилань на схожі сторінки (бажано передбачити варіант повернення на попередню сторінку).
- Коректно функціонуючий внутрішній пошук по сайту (для пошуку по сайту можна використати сторонні розробки, наприклад, пошукові рядки від Яндекс або Google).
Відвідувачі потрапляють на сайт як на головну сторінку, так і на внутрішні сторінки, на які, як правило, ведуть посилання з пошукових систем. Це означає, що внутрішні сторінки також можуть розглядатися як точки входу на сайт. Тому систему меню і структуру внутрішніх сторінок слід розробляти з урахуванням можливості для користувача:
- потрапити на головну сторінку
- упізнати контакти організації або зв'язатися з її представниками
- отримати інформацію, пов'язану тематично зі змістом "сторінки входу".
Традиційно основним посиланням на головну сторінку є логотип в "шапці" сайту або додаткова іконка із зображенням, наприклад, будиночка. Таким чином, елемент меню "На головну" або "Головна сторінка", який досі можна зустріти на ряду корпоративних сайтів, є явно зайвим, дублюючим елементом.
Так само основні контакти вказуються в "підвалі" - самій нижній частині сайту, під основною інформацією. Правда, контактів може бути декілька (наприклад, залежно від розділу). Тому виділення окремої сторінки і елементу меню другого рівня під контакти виправдане. У розділі контакти необхідно вказувати телефони (бажано по відділах з вказівкою контактних осіб), факс, e - mail адреса, поштова адреса і фактична адреса (якщо він відрізняється від поштового). Сьогодні існує декілька інтерактивних картографічних сервісів, що дозволяють впроваджувати частину інтерактивної карти з вказівкою адреси на корпоративний сайт. Ці сервіси значно зручніші і наочніші, чим мальовані аналоги. Вони дозволяють змінювати масштаб зображення (що особливо важливе, якщо по назві вулиці неясно, в якому районі знаходиться організація), знаходити найближчу станцію метро.
Зв'язати інформацію на сторінці з іншими, близькими за тематикою сторінками, можна декількома способами :
- Елементи додаткової навігації. Як правило, є банери або оформлені у вигляді банерів текстові елементи, розміщені ліворуч або праворуч від основного тексту. Вони не повторюють назв елементів меню, а містять коротку інформацію про зміст сторінки, на яку ведуть. Наприклад, у сторінки "Історія компанії" може бути блок додаткової навігації, що веде на новини або фінансові показники. Тоді він оформляється у вигляді текстового посилання "Дізнайтеся більше про розвиток компанії сьогодні" або "Від історії до сучасності. Досягнення компанії у фінансовій звітності".
- Посилання усередині тексту. Інтернет дозволять істотно полегшити пошук потрібної інформації за рахунок використання внутрішньотекстових посилань. Наприклад, якщо в тексті сторінки, присвяченої устаткуванню, згадується певна модель, то назва цієї моделі може бути посиланням, що веде на детальніший її опис. Бажано усю додаткову інформацію "виносити" таким чином з основного тексту сторінки. Це зробить його більше читаним, а сайт - зручнішим. Якщо сторінка, на яку веде посилання, являється останній по глибині в ланцюжку комунікації, має сенс передбачити повернення користувача на сторінку більш високого рівня (далеко не усім зручно використати стандартну кнопку "назад" у браузері). Перехід зазвичай здійснюється за допомогою посилання "Повернутися до.". Другий варіант - організувати перехід на сторінку, що відноситься до іншого розділу (наприклад, з опису моделі на сторінку "ціни" або "контакти")
- "Хмара тегів". В якості елементів додаткової навігації поряд з текстом можна помістити "хмару тегів", тобто усі теги, пов'язані з тематикою сторінки. Хмара тегів генерується автоматично, більшість сучасних систем управління сайтом підтримують цю функцію. Наприклад, сторінка "Історія компанії" може бути прив'язана до тегів "компанія", "розвиток", "плани" і так далі. З тими ж тегами можуть бути пов'язані сторінки "Стратегія розвитку", "Новини", "Місія", "Цінності" і так далі.
Розробляючи макети головною і внутрішніх сторінок, треба уникати поширених помилок, таких як:
- Перевантаженість інформацією (сторінка не повинна йти на декілька "екранів" вниз, як правило, інформація, розташована за межами першого-другого "екранів" не сприймається користувачем)
- Розміщення новин на головній сторінці, якщо вони оновлюються рідше, ніж раз в 2-3 тижні (новина піврічної давності на головній сторінці справляє враження "покинутого" сайту, це може відлякати користувача)
- Розміщення місії, цілей, завдань компанії, якщо незрозуміла сфера її діяльності. Користувач з першого погляду повинен розуміти, чим займається компанія.
Дизайн
Після того, як розроблені і затверджені структура сайту і макети її основних сторінок, можна приступати до створення дизайн-шаблонів сторінок і написання текстів. Ці процеси можуть проходити паралельно. Відмітимо, що одночасно з підготовкою текстів слід дати технічне завдання у відділ дизайну для підготовки необхідного ілюстративного матеріалу (малюнки, схеми, діаграми, фотографії, електронні версії буклетів і так далі).
Розробку дизайну корпоративного сайту слід замовляти у веб-дизайнера, фахівця із створення графіки в Інтернеті. Це дозволить істотно скоротити час створення сайту на наступному етапі - програмуванні. Річ у тому, що елементи дизайну у сайтів - інтерактивні, а дизайнери, звиклі працювати з "статичними" паперовими носіями не завжди це враховують.
Оцінка дизайну корпоративного сайту виконується за наступними критеріями:
- Забезпечення ідентифікації з базисним суб'єктом PR. Корпоративний сайт бажано виконувати в колірній гаммі, компанії, що відповідає фірмовому стилю.
- Трансляція ключових іміджевих характеристик базисного суб'єкта PR (надійність, стабільність або вишуканість, эксклюзивность). Незважаючи на високу міру суб'єктивності цього критерію, дизайнер має бути здатний прокоментувати ескіз з точки зору запропонованих характеристик. Відповідно, при розробці технічного завдання на дизайн сайту ключові характеристики мають в нім бути присутніми.
- Зручність користування. Один з найважливіших критеріїв оцінки. Колірна гамма елементів оформлення і шрифтів, сам підбір шрифтів і їх розмір мають бути виконані так, щоб забезпечувати комфортне читання з екрану комп'ютера. Користувач повинен відразу розуміти, що він бачить внутрішньотекстове посилання, і за її зовнішньому вигляду ідентифікувати, відвідував він цю сторінку або ні. Активні і неактивні елементи меню повинні розрізнятися, і так далі.
Дизайн взагалі - на відміну від творчості художника - відрізняється прагматичною спрямованістю. Веб-дизайн також суто прагматичний. Перш ніж додавати додаткові графічні елементи в оформлення сайту, треба відповісти на питання "навіщо"?, "який ефект дасть нововведення"?. Адже красиві, але даремні з практичної точки зору елементи дизайну здатні істотно уповільнити швидкість його завантаження, а в деяких випадках - неправильно відображатися у частини користувачів.
Тестування
Тестування корпоративного сайту дозволить заощадити гроші на внесенні змін і, найголовніше, забезпечити нормальне функціонування сайту з моменту його публікації в Інтернеті.
Для перевірки загальної працездатності сайту залучають тестеровщиків. Ці фахівці скрупульозно вивчають правильність посилань, відображення інформації в різних браузерах і інші технічні деталі роботи сайту.
Паралельно слід ще раз перевірити правильність представленої на сторінках інформації, щоб уникнути фактичних помилок і неточностей. На цьому етапі - для аналізу релевантності інформації - краще підключити фахівців відповідних підрозділів компанії.
Програма тестування юзабіліті, як правило, складається з 2-х частин. У першій частині представники компанії визначають круг питань, відповіді на які повинні бути легко знайдені на сайті. Після того, як складений список питань, визначається тест-група з 10 чоловік. Кількість визначається, виходячи із статистичних даних: більше половини проблем, пов'язаних з юзабіліті, співпадають в групі з 6-7 чоловік. Кожного тестованого просять знайти відповіді на питання, що цікавлять, відмічаючи кожен крок користувача і послідовність дій. У ідеалі потрібна інформація повинна знаходитися за 2-3 кліка від головної сторінки.
Друга частина більше підходить для сайтів, орієнтованих на продажі або B2C комунікації. Тестованому пропонується самостійно визначити, яку інформацію він хоче отримати, і записувати послідовність своїх дій. Так можна виявити типові завдання відвідувачів.
Результати тестування юзабіліті є основою для доопрацювання створеного корпоративного сайту. Після того, як усі зміни внесені, необхідно повністю повторити процедуру тестування.
Оцінка ефективності
Необхідно заздалегідь визначити, яким чином здійснюватиметься оцінка ефективності корпоративного сайту як інструменту формування двостороннього зв'язку з цільовими групами громадськості. Важливу роль в аналізі ефективності сайту грає статистика відвідуваності.
Для збору статистичної інформації можна використати як вбудовані в CMS модулі, так і сторонні розробки (наприклад, лічильники від Spylog або Liveinternet). На кожній сторінці сайту встановлюється спеціальний код, завдяки якому відбувається фіксація інформації про відвідувача. Дані видаються в цифровому і графічному виді.
Основною помилкою при оцінці статистики корпоративного сайту є підвищена увага до такого показника, як кількість відвідувачів і кількість відвіданих сторінок сайту. Це важливий показник, проте, не він визначає ефективність сайту як ресурсу. Навпаки, у ряді областей бізнесу велика кількість відвідувачів говорить про те, що люди потрапили на ресурс випадково. Річ у тому, що кількість можливих унікальних відвідувачів сайту, особливо у вузькоспеціалізованих областях, звичайно. Його можна приблизно оцінити, якщо проаналізувати статистику запитів, пов'язаних з тематикою сайту (статистика доступна у більшості провідних пошукових систем, у тому числі Яндекс і Google). Добившись максимально повного охоплення кількісної точки зору, необхідно звернути увагу на якісні показники.
Якісними показниками статистики сайту є:
- Глибина перегляду з розрахунку на одного відвідувача (скільки сторінок за один сеанс проглянув один користувач).
- Відвідування цільових сторінок (для сайтів, що продають, це сторінки з цінами або контактною інформацією, для корпоративних сайтів цільові сторінки визначаються, виходячи із завдань по відношенню до аудиторії).
- Аудиторія сайту (кількість постійних відвідувачів, повернення відвідувача на сайт впродовж певного часу).
Підвищити кількість відвідувань можна різними способами:
- Пошукова оптимізація (SEO - search engine optimization)
- Медійна (баннерная) реклама
- Контекстна реклама
Рекомендації
«Не примушуйте клієнта думати»! Стів Круг
Правило 1: Логотип і назва.
Зробіть красивий логотип, що запам'ятовується. Якщо навіть відвідувач і не вчинить потрібну від нього дію, але запам'ятає ваш логотип, і при наступній зустрічі з вашим сайтом або продукцією йому не доведеться знайомитися з вами наново і витрачати на цей час.
Назва компанії або сайту (не плутати з ім'ям домена) може виконувати як функцію логотипу - притягнути і запам'ятатися, так і відповідати на питання користувача : а чим займається ця компанія? Будьте обережні з вибором назви сайту : страхова компанія «Титанік» або продукти харчування «Тошничок» навряд чи нададуть лояльності і викличуть довіру клієнта.
Правило 2: Номера телефонів і адреси або кошик покупок.
Вкажіть способи зв'язку з вами. Якщо ви щось продаєте не лише онлайн, але займаєтеся і оффлайн-продажами, то вказівка телефонів і адреси додасть довіри відвідувача по відношенню до вашої компанії. Адже це означає, що з вами можна проконсультуватися особисто, або під'їхати, поторкати, подивитися товар живцем. Це не так критично, якщо цільова дія - реєстрація, підписка, заповнення форми або необхідність що-небудь викачати.
Правило 3: Правильний слоган.
Пишіть правильні слогани! Це маленький, але дуже-дуже важливий елемент вашого сайту. «Ми кращі»! - нікому не потрібні слова, які зовсім нічого не означають. «Дитяча постільна білизна» - набагато краще, оскільки такий слоган дає уявлення про те, чим займається компанія.
Логотип, слоган і способи зв'язку - ці три елементи бажано вказувати в шапці сайту. Таким чином, Ви вітаєте користувача, і він у будь-який момент зможе зв'язатися з вами без додаткових переходів на інші сторінки.
Правило 4: Посилання навігації.
Залиште в навігації тільки найважливіші посилання, які можуть бути цікаві і корисні користувачеві. Не варто додавати зайву інформацію, яка тільки відверне відвідувача від придбання товару.
Правило 5: Помітний і привабливий заголовок.
Заголовок повинен притягнути увагу клієнта, захопити його і направити на прочитання опису, що продає, або ж відразу до купівлі. Порівняйте варіанти заголовків : «Дитяча постільна білизна Арт.1050726» і «Дитячу постільну білизну »Пушинка« дарує тепло і ніжність Вашому малюкові». Постарайтеся розв'язати проблему клієнта вже в заголовку. Саме він може схилити відвідувача до купівлі вже в перші секунди перебування на цільовій сторінці.
Правило 6: Ціна.
Якою б високою не була ціна товару, обов'язково вкажіть її. Якщо суть конверсії в заповненні форми або реєстрації, повідомите про те, що це досконало безкоштовно і займе зовсім мало часу. Більшість потенційних клієнтів не просуваються по воронці продажів лише тому, що не знаходять відповідь на найважливіше питання: А скільки це коштує або займає часу? Час == гроші.
Тут же можна вказати знаходиться товар: в наявності, на складі, під замовлення. корпоративний сайт дизайн сторінка
Правило 7: Захоплюючий підзаголовок.
Завдання підзаголовка цільової сторінки - змусити (м'яко натякнути відвідувачеві) придивитися ближче до опису. Зробіть його також привабливим, можливо, навіть незавершеним. Створіть інтригу - дістанете користувача. Тільки акуратно! БЕЗ ЦЬОГО: «як я збільшила груди сільським методом. Хірурги в шоці»!
Правило 8: «Смачне» зображення або відео.
Покажіть товар особою. Якщо потрібно, нехай це буде слайдер з невеликої кількості зображень. Бажано, щоб користувач міг побачити не лише сам продукт, але і можливе його застосування. Адже це зніме усі його питання «що» і «як». Картинки мають бути соковитими і яскравими, якщо дозволяє специфіка. Проте намагайтеся не перевантажувати сторінку. У цьому блозі вже згадувалося про те, як збільшити швидкість завантаження сайту
Цільова сторінка має бути помітною, але «швидкою».
Правило 9: опис товару, що Продавав.
Напишіть або замовте у хорошого копирайтера опис товару, що по-справжньому ПРОДАЄ. Сухими технічними характеристиками товару і безглуздою «водою» клієнт ситий не буде. Вказуйте в описі товару ті факти, які дадуть відповідь на питання відвідувача.
Якщо ця дитяча постільна білизна, то будь-якого батька цікавитимуть розміри, матеріал тканини, наповнювач, міцність і багато що інше. Але кожен з цих чинників має бути представлений вигодою: розмір - дозволяє повністю укутатися і швидше зігрітися Вашій дитині, матеріал тканини - м'яка і міцна 100% бавовна: не викликає роздратування, дарує ніжність і тепло, Ваш малюк спатиме солодко і спокійно, - і так далі
Пам'ятайте про систему ВИЖД : Увага, Інтерес, Бажання, Дія. Відвідувач повинен пройти по усіх цих східцях. Залиште усі козирі, «найсмачніші» вигоди для 10-го правила.
Правило 10: Головні вигоди.
Окремо вкажіть головні вигоди від придбання товару. Виділіть їх. Навіть якщо людина не стане читати опис, вигоди він не пропустить. Саме вони можуть стати вирішальним чинником у виборі. Якщо ви щось продаєте, то звернете увагу клієнта на безкоштовну доставку, зручну упаковку і тому подібне. Якщо це реєстрація або підписка, то скажіть про те, що це абсолютно безкоштовно, допоможе заощадити 1000 доларів, надасть безкоштовну інформацію в строк і так далі. Резюмуйте красиво і «смачно».
Правило 11: Заклик до дії.
Створіть потужний заклик до дії (call - to - action). Не «ви можете купити це у нас», а «купите зараз». «Підпишися сьогодні»!, «Подзвони»!, «Прийди і візьми»! Відвідувач може усе вивчити, але що ж йому робити далі? Допоможіть йому: «Зареєструйся - і виграй»!
Тут же можете розмістити соціальні кнопки. Зараз без соц.мереж - нікуди.
Правило 12: Помітна кнопка.
Кнопка має бути кнопкою! Якщо для завершення угоди користувачеві досить кликнути по кнопці, то зробіть її помітною, яскравою і зрозумілою. Відвідувачеві необхідно зрозуміти за долі секунди, що якщо натиснути «ТУТ» - щось станеться. І він повинен розуміти, ЩО саме.
Правило 13 і Правило 15: Гарантії і безпека - зрозумілі з одного лише погляду.
Надайте інформацію про безпеку угоди, про те, що дані нікому не будуть доступні, товар якісний і буде доставлений точно в строк. Один з найважливіших чинників для усіх користувачів мережі Інтернет - безпека.
Виділіть цю інформацію іконками, галочками, документами. Нехай вона буде помітною: «Вірусів немає»!, «Інформація захищена», «Товар пройшов сертифікацію» і так далі. Також можна спожити зображення пластикових карт : VISA, Maestro і тому подібне, - практика показує, що їх наявність підвищує довіру користувачів.
Правило 14: Додаткова інформація.
Усе, що ви не вказали в описі, що продавав, може бути описано в додатковій статті. Як проходить процес виробництва, скільки чоловік брало участь в розробці, що говорять про це інші користувачі і так далі і тому подібне
Правило 15+1: Усе в одному екрані.
Постарайтеся зробити так, щоб уся необхідна відвідувачеві інформація була в одному екрані, без прокруток. Особливо важливу увагу приділите ширині сторінки : горизонтальних прокруток бути не повинно: користувача це відволікає і не надає йому усіх відповідей з першого погляду.
Цільова сторінка має бути саме такою?
Звичайно ж, немає! Не буває однакового шаблону для усіх видів послуг, товарів, для усіх цілей, врешті-решт. Тут я постаралася описати основні правила створення цільових сторінок. Залежно від напряму діяльності компанії, від поставлених вами завдань і інших чинників якісь елементи варто виключити, щось додати.
Додати можна, приміром, додаткові рекомендовані товари («також рекомендуємо», «з цим товаром купують» і так далі). Проте я не прибічник цього прийому, оскільки вважаю, що не варто давати користувачеві вибір вже на цільовій сторінці. Вибір робиться в загальному каталозі товарів, на «посадочній» же здійснюється конверсія. За винятком лише випадків, коли до товару ви можете запропонувати додаткові опції: насадки, набори, матеріали і тому подібне
Цільова сторінка повинна відповідати на питання, чим займається компанія і чому вона краща за інших. Ця компанія навряд чи б відповіла на ці питання.
Аналіз сайту
За великим рахунком, дивитися треба тільки на три показники:
1. Кількість і якість статей.
2. Кількість і якість посилань на сайт конкурента з інших джерел.
3. Поведінка людини на сайті.
Розкручування сайтів в інтернеті - це завжди три кроки: статті, посилання і поведінка людини на сайті.
Вже потім зовнішній вигляд, ергономіка, тобто зручність користування сайтом, і так далі.
Відразу скажу, що аналізується передусім конкурентна сторінка. Тобто та сторінка, яка стоїть в пошуковій видачі раніше, ніж ваша. Не увесь сайт конкурента.
Як починається аналіз сайту.
Я починала оцінювати статтю на цьому сайті? На що я дивитися?
З чого розпочинати?
Перш ніж почати аналіз сайту слід пам'ятати, що ваше завдання - виявити основні тенденції поведінки відвідувачів на сайті, оскільки проводити комплексний деталізований аналіз в умовах обмеженої відвідуваності веб-сайту буде неефективне. Основні тенденції - це загальні враження відвідувачів від сайту, аналіз самих явних проблем або труднощів, які виникають у користувачів при взаємодії з веб-сайтом.
Розпочнемо з оцінки трафіку, що входить, щоб зрозуміти, який відсоток цільової аудиторії приходить на сайт. Якщо проаналізувати джерела трафіку, що входить, на сайт Bukabench, то стає видно, що нецільові відвідувачі цього книжкового інтернет-магазину приходять по посиланнях, розміщених в соціальних мережах, блогах і соціальних ЗМІ. Хоча відвідувачі цієї категорії поглядають не менше 3-5 сторінок сайту, було встановлено, що вони майже не цікавляться власне книгами, а відвідують сайт в ознайомлювальних цілях. Причиною низької ефективності зовнішньої посилальної маси з точки зору залучення цільової аудиторії є наявність посилань в матеріалах презентацій. Це нормальне явище, коли початкуючий бізнес прагне розширити свою потенційну аудиторію або притягнути потенційних інвесторів різними публікаціями і відгуками, а також отримати експертну оцінку від різних фахівців.
Зверніть увагу: на перших етапах діяльності сайту бажано приділяти увагу сегментації трафіку, що входить, і відстежувати показники відвідуваності окремо для різних категорій відвідувачів. Відсоток відмов, нові відвідувачі, глибина перегляду і час взаємодії, що повернулися, з веб-сайтом для цільових і нецільових відвідувачів будуть різними. Це особливо актуально, якщо ви бачите, що на сайт приходять відвідувачі з джерел, які не генерують цільовий трафік. Чому? Тому що відвідувачі, які цікавляться сайтом з точки зору бізнесу, а не споживання, можуть вносити значні коригування в загальну оцінку діяльності.
Цільова аудиторія сайту Bukabench формується за рахунок відвідувачів, що приходять на сайт по пошукових запитах (шукають конкретні книги). Хоча багато з них і переглядали тільки одну сторінку сайту, назвати цих відвідувачів відмовниками не можна. Специфіка книжкових інтернет-магазинів полягає в тому, що відвідувачі, як правило, уважно переглядають тільки ту сторінку, на якій розміщена книга, що цікавить їх. Для того, щоб упевнитися, чи можна віднести відвідувачів, що приходять по пошукових запитах, до категорії зацікавлених або мотивованих користувачів, були проглянуті відеозаписи руху мишок.