Завдання до лабораторного заняття
- Виконати завдання, написавши відповідні скрипти на мові Python згідно свого варіанту.
- Відправити виконані завдання у форматі .py викладачу.
- Дати відповідь на контрольні запитання.
Індивідуальне завдання
Задача 1. Написати скрипт для вирішення завдання, використовуючи функції вводу, виводу та стандартні оператори.
Задача 2. Написати скрипт для вирішення завдання, використовуючи функції вводу, виводу та операції з цілими числами.
Задача 3. Написати скрипт для вирішення завдання, використовуючи функції вводу, виводу та умовний оператор.
Варіант |
Завдання |
1.1 |
1. Дано довжину кола L. Знайти його радіус та площу кола, обмеженого ним. 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр десятків і одиниць вихідного числа (наприклад, 123 –> 132). 3. Дано ціле число. Якщо воно є додатним, то додати до нього 1; в іншому разі не змінювати його. Вивести отримане число. |
1.2 |
1. Дано координати двох протилежних вершин прямокутника (x1, y1 ) та (x2, y2). Сторони прямокутника паралельні осям координат. Знайти площу прямокутника. 2. Дано тризначне число. Знайти суму та добуток його цифр. 3. Дано три цілих числа, одне з яких відрізняється від двох інших, рівних між собою. Визначити порядковий номер числа, відмінного від інших. |
1.3 |
1. Дано сторони трикутника a, b, c. Знайти його площу за формулою Герона: , де p = (a + b + c)/2 – півпериметр трикутника. 2. Дано цілі додатні числа A і B (A > B). На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти кількість відрізків B, розміщених на відрізку A. 3. Дано номер місяця – ціле число в діапазоні 1-12. Вивести назву відповідної пори року («зима», «весна», «літо», «осінь»). |
1.4 |
1. Дано значення кута a в градусах. Визначити значення цього кута в радіанах. 2. Дано відстань L в сантиметрах. Знайти кількість повних метрів в ній. 3. Дано ціле число, яке лежить в діапазоні 1-999. Вивести його опис виду «парне двозначне число», «непарне тризначне число» і т.д. |
1.5 |
1. Дано сторону квадрата a. Знайти його площу (S) та периметр (P). 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої години. 3. Дано два числа. Вивести спочатку більше, а потім менше з них. |
1.6 |
1. Дано два ненульових числа. Знайти суму, різницю та добуток їх модулів. 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду тисяч в записі цього числа. 3. Дано ціле число. Якщо воно додатне, то додати до нього 1; якщо від'ємне – відняти від нього 2; якщо нульовим – замінити на 10. Вивести отримане число. |
1.7 |
1. Дано діаметр круга d. Знайти його площу та довжину кола, що його обмежує. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних годин, що минули з початку доби. 3. Дано ціле число. Якщо воно є додатним, то додати до нього 1; в іншому випадку відняти від нього 2. Вивести отримане число. |
1.8 |
1. Дано радіус круга r. Знайти його площу та довжину кола, що його обмежує. 2. Дано номер року (ціле позитивне число). Визначити відповідний йому номер століття, враховуючи, що, наприклад, початком 20 століття був 1901 рік. 3. Дано координати точки. Визначити номер координатної чверті, в якій знаходиться дана точка. |
1.9 |
1. Дано сторони прямокутника a, b. Знайти його площу (S) та периметр (P)). 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при прочитанні вихідного числа справа наліво. 3. Дано три змінні: A, B, C. Якщо їх значення впорядковані за зростанням, то подвоїти їх; в іншому випадку замінити значення кожної змінної на протилежне. Вивести нові значення змінних. |
1.10 |
1. Дано катети прямокутного трикутника. Знайти його гіпотенузу та периметр. 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр сотень і десятків вихідного числа (наприклад, 123 –> 213). 3. Дано три числа. Вивести спочатку найменше, а потім найбільше з даних чисел. |
1.11 |
1. Знайти відстань між двома точками з заданими координатами (x1, y1) та (x2 , y2) на площині: . 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої хвилини. 3. Дано ціле число K. Вивести рядок-опис оцінки, що відповідає числу K (2 – «незадовільно», 3 – «задовільно», 4 – «добре», 5 – «відмінно»). В іншому випадку – вивести рядок «помилка». |
1.12 |
1. Дано довжину ребра куба a. Знайти об’єм куба (V) та площу його поверхні (S). 2. Дано тризначне число. У ньому закреслили першу цифру зліва і дописали її справа. Вивести отримане число. 3. Дано дві змінні дійсного типу: A, B. Перерозподілити значення даних змінних так, щоб в A виявилося менше зі значень, а в B – більше. Вивести нові значення змінних A і B. |
1.13 |
1. Дано значення температури в градусах Цельсія. Визначити значення температури в градусах Фаренгейта: TC = 5(TF – 32)/9. 2. Дано розмір файлу в байтах. Знайти кількість повних кілобайт, які займає даний файл (1 кілобайт = 1024 байти). 3. Дано три числа. Знайти середнє з них (тобто число, розташоване між найменшим і найбільшим). |
1.14 |
1. Дано два круга з загальним центром та радіусами r1 та r2 . Знайти площу кільця, що утворюють круги (S3 = S1 – S2 ). 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду сотень в записі цього числа. 3. Дано номер місяця – ціле число в діапазоні 1-12. Визначити кількість днів у цьому місяці для невисокосного року. |
1.15 |
1. Дано три точки A, B, C на числовій осі. Знайти довжину відрізків AC та BC . 2. Дано цілі додатні числа A і B (A > B). На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти довжину незайнятої частини відрізка A. 3. Дано два числа. Вивести більше з них. |
1.16 |
1. Дано значення температури в градусах Фаренгейта. Визначити значення температури в градусах Цельсія: TC = 5(TF – 32)/9. 2. Дано двозначне число. Знайти суму та добуток його цифр. 3. Дано дві змінні цілого типу: A і B. Якщо їх значення не рівні, то присвоїти кожній змінній суму цих значень, а якщо рівні, то присвоїти змінним нульові значення. Вивести нові значення змінних A і B. |
1.17 |
1. Дано дві точки на числовій осі з координатами x1 та x2. Знайти довжину відрізка між цими точками: |x2 – x1|. 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду десятків в записі цього числа. 3. Дано ціле число. Вивести його рядок-опис виду «від'ємне парне число», «нульове число», «додатне непарне число» і т.д. |
1.18 |
1. Дано два додатних числа a, b. Знайти їх середнє арифметичне та середнє геометричне ( ). 2. Дано тризначне число. Вивести спочатку його останню цифру (одиниці), а потім – його середню цифру (десятки). 3. На числовій осі розташовані три точки: A, B, C. Визначити, яка з двох останніх точок (B або C) розташована ближче до A, і вивести цю точку. |
1.19 |
1. Дано змінні a та b. Поміняти значення змінних місцями та вивести на екран. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних хвилин, що минули з початку доби. 3. Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних чисел в початковому наборі. |
1.20 |
1. Дано значення кута a в радіанах. Визначити значення цього кута в градусах. 2. Дано цілі додатні числа A, B. На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти кількість відрізків довжини B. 3. Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних і кількість від'ємних чисел в початковому наборі. |
1.21 |
1. Дано площу круга S. Знайти його діаметр та довжину кола, що його обмежує. 2. Дано цілі додатні числа A, B. На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти незадіяну довжину відрізка A. 3. Дано три змінні: A, B, C. Якщо їх значення впорядковані за зростанням або спаданням, то подвоїти їх; в іншому випадку замінити значення на протилежні. Вивести нові значення змінних. |
1.22 |
1. Дано координати двох протилежних вершин прямокутника (x1, y1 ) та (x2, y2). Сторони прямокутника паралельні осям. Знайти периметр прямокутника. 2. Дано двозначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр вихідного числа. 3. Дано три числа. Знайти суму двох найбільших з них. |
1.23 |
1. Дано змінні A, B та C. Змінити їх значення, помістивши вміст змінної A в B , B – в C, C – в A. 2. Дано тризначне число. У ньому закреслили першу цифру праворуч і дописали її зліва. Вивести отримане число. 3. Дано три числа. Знайти найменше з них. |
1.24 |
1. Дано довжини ребер прямокутного паралелепіпеда a, b, c. Знайти його об’єм (V) та площу поверхні (S = a·b + b·c + a·c ). 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних хвилин, що пройшли з початку останньої години. 3. Дано цілочисельні координати точки на площині. Якщо точка збігається з початком координат, то вивести 0. Якщо точка лежить на осі X або Y, то вивести відповідно 1 або 2. Якщо точка не лежить на координатних осях, то вивести 3. |
1.25 |
1. Дано два ненульових числа. Знайти суму, різницю та добуток їх квадратів. 2. Дано масу M в кілограмах. Знайти кількість повних тон в ній. 3. Дано два числа. Вивести порядковий номер меншого з них. |
2.1 |
1. Дано діаметр круга d. Знайти його площу та довжину кола, що його обмежує. 2. Дано тризначне число. Знайти суму та добуток його цифр. 3. Дано три змінні: A, B, C. Якщо їх значення впорядковані за зростанням або спаданням, то подвоїти їх; в іншому випадку замінити значення на протилежні. Вивести нові значення змінних. |
2.2 |
1. Дано три точки A, B, C на числовій осі. Знайти довжину відрізків AC та BC . 2. Дано цілі додатні числа A і B (A > B). На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти довжину незайнятої частини відрізка A. 3. Дано дві змінні дійсного типу: A, B. Перерозподілити значення даних змінних так, щоб в A виявилося менше зі значень, а в B – більше. Вивести нові значення змінних A і B. |
2.3 |
1. Дано змінні A, B та C. Змінити їх значення, помістивши вміст змінної A в B , B – в C, C – в A. 2. Дано масу M в кілограмах. Знайти кількість повних тон в ній. 3. Дано три числа. Знайти суму двох найбільших з них. |
2.4 |
1. Дано значення температури в градусах Цельсія. Визначити значення температури в градусах Фаренгейта: TC = 5(TF – 32)/9. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої хвилини. 3. Дано два числа. Вивести більше з них. |
2.5 |
1. Дано площу круга S. Знайти його діаметр та довжину кола, що його обмежує. 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду десятків в записі цього числа. 3. Дано цілочисельні координати точки на площині. Якщо точка збігається з початком координат, то вивести 0. Якщо точка лежить на осі X або Y, то вивести відповідно 1 або 2. Якщо точка не лежить на координатних осях, то вивести 3. |
2.6 |
1. Дано змінні a та b. Поміняти значення змінних місцями та вивести на екран. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних годин, що минули з початку доби. 3. Дано дві змінні цілого типу: A і B. Якщо їх значення не рівні, то присвоїти кожній змінній суму цих значень, а якщо рівні, то присвоїти змінним нульові значення. Вивести нові значення змінних A і B. |
2.7 |
1. Дано два круга з загальним центром та радіусами r1 та r2 . Знайти площу кільця, що утворюють круги (S3 = S1 – S2 ). 2. Дано двозначне число. Знайти суму та добуток його цифр. 3. Дано ціле число K. Вивести рядок-опис оцінки, що відповідає числу K (2 – «незадовільно», 3 – «задовільно», 4 – «добре», 5 – «відмінно»). В іншому випадку – вивести рядок «помилка». |
2.8 |
1. Дано сторони прямокутника a, b. Знайти його площу (S) та периметр (P)). 2. Дано тризначне число. Вивести спочатку його останню цифру (одиниці), а потім – його середню цифру (десятки). 3. Дано два числа. Вивести спочатку більше, а потім менше з них. |
2.9 |
1. Дано сторону квадрата a. Знайти його площу (S) та периметр (P). 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при прочитанні вихідного числа справа наліво. 3. Дано три числа. Вивести спочатку найменше, а потім найбільше з даних чисел. |
2.10 |
1. Дано катети прямокутного трикутника. Знайти його гіпотенузу та периметр. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних хвилин, що минули з початку доби. 3. Дано ціле число. Вивести його рядок-опис виду «від'ємне парне число», «нульове число», «додатне непарне число» і т.д. |
2.11 |
1. Дано значення кута a в градусах. Визначити значення цього кута в радіанах. 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду сотень в записі цього числа. 3. Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних чисел в початковому наборі. |
2.12 |
1. Дано два ненульових числа. Знайти суму, різницю та добуток їх модулів. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість повних хвилин, що пройшли з початку останньої години. 3. Дано координати точки. Визначити номер координатної чверті, в якій знаходиться дана точка. |
2.13 |
1. Дано довжини ребер прямокутного паралелепіпеда a, b, c. Знайти його об’єм (V) та площу поверхні (S = a·b + b·c + a·c ). 2. Дано цілі додатні числа A, B. На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти незадіяну довжину відрізка A. 3. Дано три цілих числа, одне з яких відрізняється від двох інших, рівних між собою. Визначити порядковий номер числа, відмінного від інших. |
2.14 |
1. Знайти відстань між двома точками з заданими координатами (x1, y1) та (x2 , y2) на площині: . 2. Дано відстань L в сантиметрах. Знайти кількість повних метрів в ній. 3. Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних і кількість від'ємних чисел в початковому наборі. |
2.15 |
1. Дано значення температури в градусах Фаренгейта. Визначити значення температури в градусах Цельсія: TC = 5(TF – 32)/9. 2. Дано ціле число, більше 999. Знайти цифру, що відповідає розряду тисяч в записі цього числа. 3. Дано два числа. Вивести порядковий номер меншого з них. |
2.16 |
1. Дано значення кута a в радіанах. Визначити значення цього кута в градусах. 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр десятків і одиниць вихідного числа (наприклад, 123 –> 132). 3. На числовій осі розташовані три точки: A, B, C. Визначити, яка з двох останніх точок (B або C) розташована ближче до A, і вивести цю точку. |
2.17 |
1. Дано сторони трикутника a, b, c. Знайти його площу за формулою Герона: , де p = (a + b + c)/2 – півпериметр трикутника. 2. З початку доби минуло N секунд (N - ціле). Знайти кількість секунд, що пройшли з початку останньої години. 3. Дано ціле число. Якщо воно додатне, то додати до нього 1; якщо від'ємне – відняти від нього 2; якщо нульовим – замінити на 10. Вивести отримане число. |
2.18 |
1. Дано довжину кола L. Знайти його радіус та площу кола, обмеженого ним. 2. Дано двозначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр вихідного числа. 3. Дано ціле число, яке лежить в діапазоні 1-999. Вивести його опис виду «парне двозначне число», «непарне тризначне число» і т.д. |
2.19 |
1. Дано дві точки на числовій осі з координатами x1 та x2. Знайти довжину відрізка між цими точками: |x2 – x1|. 2. Дано тризначне число. У ньому закреслили першу цифру зліва і дописали її справа. Вивести отримане число. 3. Дано ціле число. Якщо воно є додатним, то додати до нього 1; в іншому випадку відняти від нього 2. Вивести отримане число. |
2.20 |
1. Дано радіус круга r. Знайти його площу та довжину кола, що його обмежує. 2. Дано розмір файлу в байтах. Знайти кількість повних кілобайт, які займає даний файл (1 кілобайт = 1024 байти). 3. Дано ціле число. Якщо воно є додатним, то додати до нього 1; в іншому разі не змінювати його. Вивести отримане число. |
2.21 |
1. Дано координати двох протилежних вершин прямокутника (x1, y1 ) та (x2, y2). Сторони прямокутника паралельні осям. Знайти периметр прямокутника. 2. Дано номер року (ціле позитивне число). Визначити відповідний йому номер століття, враховуючи, що, наприклад, початком 20 століття був 1901 рік. 3. Дано три числа. Знайти найменше з них. |
2.22 |
1. Дано довжину ребра куба a. Знайти об’єм куба (V) та площу його поверхні (S). 2. Дано цілі додатні числа A і B (A > B). На відрізку довжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти кількість відрізків B, розміщених на відрізку A. 3. Дано номер місяця – ціле число в діапазоні 1-12. Визначити кількість днів у цьому місяці для невисокосного року. |
2.23 |
1. Дано координати двох протилежних вершин прямокутника (x1, y1 ) та (x2, y2). Сторони прямокутника паралельні осям координат. Знайти площу прямокутника. 2. Дано тризначне число. Вивести число, отримане при перестановці цифр сотень і десятків вихідного числа (наприклад, 123 –> 213). 3. Дано номер місяця – ціле число в діапазоні 1-12. Вивести назву відповідної пори року («зима», «весна», «літо», «осінь»). |
2.24 |
1. Дано два ненульових числа. Знайти суму, різницю та добуток їх квадратів. 2. Дано тризначне число. У ньому закреслили першу цифру праворуч і дописали її зліва. Вивести отримане число. 3. Дано три змінні: A, B, C. Якщо їх значення впорядковані за зростанням, то подвоїти їх; в іншому випадку замінити значення кожної змінної на протилежне. Вивести нові значення змінних. |
2.25 |
1. Дано два додатних числа a, b. Знайти їх середнє арифметичне та середнє геометричне ( ). 2. Дано цілі додатні числа A, B. На відрізкудовжиною A розміщена максимально можлива кількість відрізків довжиною B (без накладень). Знайти кількість відрізків довжини B. 3. Дано три числа. Знайти середнє з них (тобто число, розташоване між найменшим і найбільшим). |