Структура за темами

  • Навчальна програма

     Типова навчальна програма  з предмета

     «Рисунок»

     

    з/п

    Тема

    Кількість годин

    Всього

    З них на практичні роботи

    1.  

    Вступ

    4

     

    1.  

    Натюрморт з двох простих геометричних фігур

    32

    31

    1.  

    Натюрморт з трьох простих геометричних фігур

    32

    31

    1.  

    Виконання начерків дрібних побутових предметів

    6

    5

    1.  

    Натюрморт з побутових предметів на основі простих геометричних форм

    34

    33

    1.  

    Натюрморт з побутових речей різної світлоти

    30

    30

    1.  

    Виконання начерків побутових предметів

    8

    8

    Всього годин:

    146

    138

     

    Тема 1. Вступ

    Рисунок – основа образотворчого мистецтва.

    Загальні відомості про рисунок, його мета і завдання. Ознайомлення з програмою “Рисунок”.

    Матеріали для рисунка: види паперу, типи олівців, вугілля, соус… Показ зразків робіт, виконаних різними матеріалами. Організація робочого місця. Обладнання та реквізит для рисунка.

    Необхідність вміти малювати, як одна з основ професії “Живописець”. Бачення та сприймання предметів. Розвиток окоміру. Поняття про розміщення рисунка на листі, вибір розмірів зображення. Техніка малювання. Поняття про лінію, штрих, тон, світлотінь. Розвиток навиків під час роботи олівцем. Виконання вправ. Пробний малюнок.

    Аналіз виконаних вправ.

     

    Тема 2. Натюрморт з двох простих геометричних фігур

    Поняття про предметну та картинну площини. Композиційне розміщення предметів. Уточнення розмірів фігур відносно формату. Побудова предметів з врахуванням положення предметної площини відносно лінії горизонту. Пропорційне співвідношення предметів. Тональне вирішення форми фігур. Вивчення світлотіні на фігурах. Оцінка тонального вирішення фігур та фону.

    Узагальнення.

     

    Тема 3. Натюрморт з трьох  простих геометричних фігур

    Композиційне розміщення предметів. Розвиток вміння цілісно бачити групу зображуваних предметів. Уточнення взаєморозміщення предметів. Плановість. Міжпредметні пропозиції відношення. Особливості конструктивної побудови фігур, виявлення структури об’ємів. Знаходження лінії горизонту, точки сходу.

    Засвоєння порядку роботи: від великого до малого, від цілого до деталей.

    Світлотіньове вирішення натюрморту.

    Виявлення форми предметів. Техніка виконання завдання, передача тональних та фактурних характеристик предметів та середовища. Розвиток вміння відрізняти основне від другорядного.

    Акцентування на необхідності дотримання поетапного ведення завдань (композиційне вирішення, конструктивна побудова, тональне вирішення завдання, узагальнення).

     

    Тема 4. Виконання начерків дрібних побутових предметів

    Начерки, замальовки – як суттєва частина методу навчання малюнком. Необхідність систематичного виконання начерків. Виконання начерків дрібних побутових предметів. Передача характеру предметів, їхнього розміщення та тональності. Різнохарактерне вирішення, лінійне, лінійно-плямове та плямове.

     

    Тема 5. Натюрморт з побутових предметів на основі простих геометричних форм

    Вдосконалення навиків при виконанні натюрморту простої форми з побутових предметів. Закріплення вимог щодо поетапності виконання роботи. Аналіз форми побутових предметів. Акцент на спільності з формою простих геометричних фігур. Аналіз форми драперії.

     

    Тема.6. Натюрморт з побутових речей різної світлоти

    Композиційне вирішення завдання. Пропорційні співвідношення предметів. Перспективна побудова предметів та площин. Тональне вирішення форми предметів. Передача тональної різниці між предметами. Організація середовища.

    Градації світлоти.

     

    Тема 7. Виконання начерків побутових предметів

    Виявлення особливостей форми різних предметів. Вдосконалення техніки виконання начерків. Пророблення основних, характерних деталей предметів. Способи передачі матеріальності та фактури.