Критерії оцінювання навчальних досягнень
Критерії оцінювання переказів і творів
Рівень |
Бал |
Зміст |
Грамотність |
|
Орфографічні й пунктуаційні помилки |
Лексичні, граматичні і стилістичні помилки |
|||
I. Початковий |
1 |
Побудованому здобувачем освіти тексту бракує зв'язності й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення роботи |
15-16 і більше |
9-10 |
2 |
Побудоване здобувачем освіти висловлювання характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; потребують збагачення й урізноманітнення лексика та граматична будова мовлення |
13-14 |
||
3 |
Здобувачеві освіти слід працювати над виробленням умінь послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та стилістичної єдності висловлювання, потребують збагачення й урізноманітнення лексика та граматична будова висловлювання |
11-12 |
||
II. Середній |
4 |
Висловлювання здобувача освіти за обсягом складає дещо більше половини від норми й характеризується певною завершеністю, зв'язністю; розкриття теми має бути повнішим, ґрунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають розрізнюватись основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення добір слів, більше має використовуватись авторська лексика |
9-10 |
7-8 |
5 |
За обсягом робота здобувача освіти наближається до норми, у цілому є завершеною, тему значною мірою розкрито, проте вона потребує глибшого висвітлення, має бути увиразнена основна думка, посилена єдність стилю, мовне оформлення різноманітнішим |
7-8 |
||
6 |
За обсягом висловлювання здобувача освіти сягає норми, його тема розкривається, виклад загалом зв'язний, але ще слід працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх аргументувати, точніше добирати слова й синтаксичні конструкції |
5-6 |
||
III. Достатній |
7 |
Здобувач освіти самостійно створює достатньо повний, зв'язний, з елементами самостійних суджень текст (у переказі – з урахуванням його виду), удало добирає лексичні засоби (у переказі використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), але ще має вдосконалювати вміння чітко висвітлювати тему, послідовно її викладати, належно аргументувати основну думку |
4 |
5-6 |
8 |
Здобувач освіти самостійно будує достатньо повне (у переказі – з урахуванням його виду), осмислене висловлювання, у цілому ґрунтовно висвітлює тему, добирає переконливі аргументи на їх користь, проте ще має працювати над урізноманітненням словника, граматичного та стилістичного оформлення роботи |
3 |
||
9 |
Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст (у переказі – з урахуванням його виду); у цілому розкриває тему, висловлює основну думку (у переказі – авторську позицію); вдало добирає лексичні засоби (у переказі використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), проте ще має працювати над умінням виразно висловлювати особистісну позицію й належно її аргументувати |
1+1 (негруба) |
||
IV. Високий |
10 |
Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний (у переказі – з урахуванням його виду) текст, ураховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему (у переказі зіставляє свою позицію з авторською), робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю, дотриманням стильової єдності й виразності тексту |
1 |
3 |
11 |
Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний текст (у переказі – з урахуванням його виду), ураховує комунікативне завдання; аргументовано, чітко висловлює власну думку, зіставляє її з думками інших (у переказі враховує авторську позицію), уміє пов'язати обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на необхідність розв'язувати певні життєві проблеми; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю |
1 (негруба) |
2 |
|
12 |
Здобувач освіти самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації; повно, вичерпно висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує набуту з різних джерел інформацію для розв'язання певних життєвих проблем; робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та різноманітністю, стилістичною довершеністю |
- |
1 |
Нормативи оцінювання словникового диктанту
Бали |
Кількість помилок |
Бали |
Кількість помилок |
1 |
12 і більше |
6 |
3 |
2 |
10-11 |
7 |
2 + 1 виправлення |
3 |
8-9 |
8 |
1 + 1 виправлення |
4 |
6-7 |
9 |
1 – 2 виправлення |
5 |
4-5 |
10 |
— |
Примітка: три виправлення в словниковому диктанті вважаються за одну орфографічну помилку.
Нормативи оцінювання текстового диктанту
Бали |
Кількість помилок |
Бали |
Кількість помилок |
1 |
15-16 і більше |
7 |
4 |
2 |
13-14 |
8 |
3 |
3 |
11-12 |
9 |
1+1 (негруба) |
4 |
9-10 |
10 |
1 |
5 |
7-8 |
11 |
1 (негруба) |
6 |
5-6 |
12 |
— |
Критерії оцінювання контрольних тестових завдань
„12” балів ставиться, якщо бездоганно виконано усі завдання;
Примітка: „12” балів не ставиться за наявності виправлення.
„11” балів ставиться за наявності одного-двох виправлень або неповної відповіді на 1 питання;
„10” балів ставиться за наявності трьох виправлень або за умови правильного виконання не менше як 90% завдань;
„9” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 85% завдань;
„8” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 75% завдань;
„7” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 65% завдань;
„6” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 55% завдань;
„5” балів – якщо правильно виконано не менше як 50 % завдань;
„4” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 45% завдань;
„3” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 35% завдань;
„2” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 25% завдань.