Критерії оцінювання навчальних досягнень


Критерії оцінювання переказів і творів

Рівень

Бал

Зміст

Грамотність

Орфографічні й пунктуаційні помилки

Лексичні, граматичні і стилістичні помилки

 

I. Початковий

1

Побудованому здобувачем освіти тексту бракує зв'язності й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення роботи

15-16 і більше

 

 

 


9-10

2

Побудоване здобувачем освіти висловлювання характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; потребують збагачення й урізноманітнення лексика та граматична будова мовлення

13-14

3

Здобувачеві освіти слід працювати над виробленням умінь послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та стилістичної єдності висловлювання, потребують збагачення й урізноманітнення лексика та граматична будова висловлювання

11-12

 

II. Середній

4

Висловлювання здобувача освіти за обсягом складає дещо більше половини від норми й характеризується певною завершеністю, зв'язністю; розкриття теми має бути повнішим, ґрунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають розрізнюватись основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення добір слів, більше має використовуватись авторська лексика

9-10

 

 

 

 


7-8

5

За обсягом робота здобувача освіти наближається до норми, у цілому є завершеною, тему значною мірою розкрито, проте вона потребує глибшого висвітлення, має бути увиразнена основна думка, посилена єдність стилю, мовне оформлення різноманітнішим

7-8

6

За обсягом висловлювання здобувача освіти сягає норми, його тема розкривається, виклад загалом зв'язний, але ще слід працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх аргументувати, точніше добирати слова й синтаксичні конструкції

5-6

 

III. Достатній

7

Здобувач освіти самостійно створює достатньо повний, зв'язний, з елементами самостійних суджень текст (у переказі – з урахуванням його виду), удало добирає лексичні засоби (у переказі використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), але ще має вдосконалювати вміння чітко висвітлювати тему, послідовно її викладати, належно аргументувати основну думку

4

 

 

 

 



5-6

8

Здобувач освіти самостійно будує достатньо повне (у переказі – з урахуванням його виду), осмислене висловлювання, у цілому ґрунтовно висвітлює тему, добирає переконливі аргументи на їх користь, проте ще має працювати над урізноманітненням словника, граматичного та стилістичного оформлення роботи

3

9

Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст (у переказі – з урахуванням його виду); у цілому розкриває тему, висловлює основну думку (у переказі – авторську позицію); вдало добирає лексичні засоби (у переказі використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), проте ще має працювати над умінням виразно висловлювати особистісну позицію й належно її аргументувати

1+1

(негруба)

IV. Високий

10

Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний (у переказі – з урахуванням його виду) текст, ураховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему (у переказі зіставляє свою позицію з авторською), робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю, дотриманням стильової єдності й виразності тексту

1

3

11

Здобувач освіти самостійно будує послідовний, повний текст (у переказі – з урахуванням його виду), ураховує комунікативне завдання; аргументовано, чітко висловлює власну думку, зіставляє її з думками інших (у переказі враховує авторську позицію), уміє пов'язати обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на необхідність розв'язувати певні життєві проблеми; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю

1 (негруба)

2

12

Здобувач освіти самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації; повно, вичерпно висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує набуту з різних джерел інформацію для розв'язання певних життєвих проблем; робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та різноманітністю, стилістичною довершеністю

-

1


Нормативи оцінювання словникового диктанту

 

Бали

 

Кількість помилок

 

Бали

 

Кількість помилок

1

12 і більше

6

3

2

10-11

7

2 + 1 виправлення

3

8-9

8

1 + 1 виправлення

4

6-7

9

1 – 2 виправлення

5

4-5

10

Примітка: три виправлення в словниковому диктанті вважаються за одну орфографічну помилку.


Нормативи оцінювання текстового диктанту


Бали

 

Кількість помилок

 

Бали

 

Кількість помилок

1

15-16 і більше

7

4

2

13-14

8

3

3

11-12

9

1+1 (негруба)

4

9-10

10

1

5

7-8

11

1 (негруба)

6

5-6

12


Критерії оцінювання контрольних тестових завдань

„12” балів ставиться, якщо бездоганно виконано усі завдання;

Примітка: „12” балів не ставиться за наявності виправлення.

„11” балів ставиться за наявності одного-двох виправлень або неповної відповіді на 1 питання;

„10” балів ставиться за наявності трьох виправлень або за умови правильного виконання не менше як 90% завдань;

„9” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 85% завдань;

„8” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 75% завдань;

„7” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 65% завдань;

„6” балів ставиться за умови правильного виконання не менше як 55% завдань;

5” балів – якщо правильно виконано не менше як 50 % завдань;

„4” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 45% завдань;

„3” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 35% завдань;

„2” бали ставиться за умови правильного виконання не менше як 25% завдань.




Остання зміна: Tuesday 27 December 2022 01:51 AM