Анотація дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
Тем – 10 |
Галузь знань: 12 Інформаційні технології |
Форма навчання |
|
денна |
|||
Спеціальність: 123 Комп’ютерна інженерія |
|||
Рік підготовки |
|||
IIІ |
IV |
||
Семестр |
|||
Загальна кількість годин – 216 |
VІ |
VII |
|
Для денної форми навчання: аудиторних – 96; самостійної роботи студента – 120. |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст
|
Лекції |
|
18 год. |
46 год. |
||
Лабораторні |
|||
18 год. |
14 год. |
||
Самостійна робота |
|||
50 год. |
70 год. |
||
Вид контролю: |
|||
залік |
екзамен |
Мета дисципліни, передумови її вивчення та заплановані результати навчання |
|
Місце дисципліни в освітній програмі: |
Сучасній людині важко уявити собі життя без різних засобів зв’язку. Пошта, телефон, радіо та інші комунікації перетворили людство в єдиний «живий» організм, змусивши його обробляти величезний потік інформації. Підручним засобом для обробки інформації став комп’ютер. Однак масове використання окремих, не взаємозв’язаних комп’ютерів породжує ряд серйозних проблем: як зберігати використовувану інформацію, як зробити її загальнодоступною, як обмінюватися цією інформацією з іншими користувачами, як спільно використовувати дорогі ресурси декільком користувачам. Рішенням цих проблем є об’єднання комп’ютерів у єдину комунікаційну систему – комп’ютерну мережу. Метою викладання навчальної дисципліни «Комп’ютерні мережі» є формування теоретичних знань та практичних навичок із побудови, керування, модернізації, моніторингу та аналізу продуктивності, діагностики та розв’язання проблем сучасних комп’ютерних мереж. Програму орієнтовано на формування професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти щодо ефективного розв’язання різноманітних завдань майбутньої професійної діяльності в умовах інформаційного суспільства.
|
Компетентності загальні або фахові: |
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та застосовування знань у практичних ситуаціях. ЗК2. Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності з можливостями проведення досліджень на відповідному рівні ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, застосування інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення та працювати в команді ФК1. Теоретичні знання, пов’язані з основними мережевими технологіями та стандартами. ФК2. Ознайомлення з принципами побудови комп’ютерних мереж ФК3. Ознайомлення з організацією доступності інформації та її спільного використання
|
Програмні результати навчання: |
ПР1. Знати основні концепції та термінологію комп’ютерних мереж. ПР2. Знання основних стандартів та протоколів комп'ютерних мереж. ПР3. Базові знання основних програмних засобів комп'ютерних мереж. ПР4. Знати основні методи доступу та основні мережеві архітектури. ПР5. Знати основні апаратні засоби комп'ютерних мереж. ПР6. Знати мережеві операційні системи. ПР7. Вміти підібрати тип та структуру комп’ютерної мережі. ПР8. Вміти планувати і реалізовувати комп’ютерні мережі, керувати мережевими ресурсами. ПР9. Вміти підібрати комплекс необхідних апаратно-програмних засобів дія комп’ютерної мережі. ПР10. Вміти розширювати і модернізувати мережі, здійснювати моніторинг та аналіз продуктивності, діагностувати та розв'язувати проблеми. ПР11. Вміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. ПР12. Вміння використовувати інформаційні технології та інші методи для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. ПР13. Здатність адаптуватись до нових ситуацій, обґрунтовувати, приймати та реалізовувати у межах компетенції рішення. ПР14. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань, удосконалення креативного мислення. ПР15. Відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
|
Передумови для вивчення дисципліни: |
|
Для вивчення навчальної дисципліни «Комп’ютерні мережі» необхідними є компетентності здобувачів вищої освіти з навчальних дисциплін «Архітектура комп’ютерів», «Комп’ютерна логіка», «Комп’ютерна електроніка». Також ця навчальна дисципліна забезпечує міжпредметні зв’язки з навчальними дисциплінами «Комп’ютерна схемотехніка», «Технічне обслуговування ЕОМ», «Комп’ютерні системи», «Системне програмування». |