Завдання до практичного заняття

Початок приймання: Thursday 28 May 2020 00:00 AM

В ході роботи необхідно вивчити теоретичні відомості, пов'язані з адмініструванням користувачів, а також виконати практичні завдання.

1. Ознайомитись із вмістом файлів:

  • /etc/passwd,
  • /etc/shadow,
  • /etc/group.

2. Створити наступні групи:

  • workers,
  • teachers,
  • students.

3. Створити користувача user_[номер варіанту]_N, де N =1, 2, .., 5, uid облікового запису повинен бути рівним 1000+N.

Користувачів з N рівним 1 і 2 додати до групи workers вручну, внісши зміни в конфігураційний файл. Після додавання користувачів здійснити перевірку файлу /etc/group на помилки.

Користувачів з N рівним 3, 4 та 5 додати до групи students за допомогою команд адміністрування *.

Якщо у Вас виникли питання з приводу використання тих чи інших ключів скористайтеся командою man для отримання довідки: man [ім'я команди].

Перевірте результат, виконавши дії п.1.

4. Створити користувача teacher_ [номер варіанта].

У коментарі до облікового запису повинні бути Ваше ім'я і прізвище. uid облікового запису повинен бути рівний 3000. Користувача додати до групи teachers.

4. Для всіх користувачів задайте паролі, використовуючи команду passwd.

5. Створити директорію labs в кореневому каталозі. У ньому створити каталоги library і tests.

6. Створити файли book_ [прізвище студента] _N і помістити їх в library.

7. Створити текстовий файл test_ [ім'я студента], і помістити в tests. файли повинні містити скрипт на створення користувача user [номер варіанта] і надання йому пароля pass [номер варіанту]. Зробіть ці файли виконуваними для користувачів групи students.

8. У директорії labs створити файл list, який повинен містити список файлів директорії / etc.

9. Дати право на зміну файлу лише користувачеві teacher_ [номер варіанту], а на читання користувачам групи workers.

10. Налаштувати права доступу до каталогу library і tests, таким чином, щоб користувачі групи teachers могли змінювати і створювати там файли, а користувачі групи students мали доступ на читання.