Основи стандартизації і управління якістю (Дудич Н.Л.)

Основи стандартизації і управління якістю (Дудич Н.Л.)

З розвитком науково-технічного прогресу все складнішою стає проблема якості продукції. Якість продукції повинна бути такою, щоб при мінімальних затратах на її досягнення максимально забезпечити потреби споживача.

В забезпеченні якості велику роль відіграє людина з її професійною підготовкою, фізіологічними та емоціональними особливостями. Але важливим є не лише суб’єктивний фактор. Відомий американський вчений Едвард Демінг писав, що на 85% вирішення проблеми якості залежить не від людей, а від системи управління якістю.

В підвищенні якості продукції значну роль відіграють стандарти та інші нормативні документи. Вони є організаційно-технічною основою систем якості і регламентують правила, методи виготовлення продукції, гарантують безпеку для здоров'я, життя і майна людей та охорону навколишнього середовища. Розробкою нормативно-технічних документів для забезпечення якості продукції займається стандартизація.